7 Redenen waarom je zeker moet inzetten op online marketing!
News - Blog - Wistjedatjes
Het is overduidelijk dat technologie nog meer onmisbaar is dan 10 jaar geleden. Wie niet mee op de technologische trein zit is gedoemd om binnen een aanzienlijke tijd marktaandeel en klanten te verliezen aan concurrenten die wel mee zijn.
Daarom is het cruciaal om een professioneel marketing plan te hebben. Hier zijn 7 redenen waarom je zeker moet inzetten op Online Marketing.
1. Je klanten zijn ook online
Je wilt je potentiële klanten bereiken waar ze wonen, werken, winkelen, informatie zoeken en voor ontspanning gaan: Het Internet!
Mensen gebruiken het internet de dag van vandaag voor alles wat denkbaar is. Ze zijn voortdurend op zoek naar relevante informatie over bedrijven, producten en diensten. Een duidelijk en effectief online Marketing Plan helpt u die geïnteresseerde mensen te bereiken.
Zelfs als je je diensten of producten lokaal aanbiedt is het ondenkbaar niet online aanwezig te zijn.
Potentiële klanten gaan online op zoek naar je diensten of producten voor extra info, naar reviews, of gewoon naar je adres.
2. Two-way communicatie
Bij traditionele reclame is de communicatie eenrichtingsverkeer. Je maakt een tv- of radiospot, voorziet een advertentie in een krant of vakblad, en that’s it. Je wacht en hoopt dat je doelgroep je advertentie zal zien en langskomt of een bestelling plaatst.
Maar wat als je potentiële klanten vragen hebben? Wat als ze meer willen weten over je bedrijf, producten of diensten?
Het allergrootste voordeel van internetmarketing ligt in de mogelijkheid om communicatie in twee richtingen mogelijk te maken.
Je biedt je potentiële en bestaande klanten een manier om op een makkelijke manier in contact te komen met je bedrijf op. Of het nu gaat om een bericht op sociale media, een pay-per-click (PPC) advertentie of een blog post, je creëert telkens de mogelijkheid voor mensen om onmiddellijk contact met je op te nemen.
Deze open communicatie helpt je om een band op te bouwen met je bestaande en potentiële klanten waardoor ze zich meer welkom en betrokken voelen.
Daar komt nog bij dat wanneer je in twee richtingen communiceert, je publiek het niet onmiddellijk zal zien als een poging om hen dingen te verkopen maar in plaats daarvan zullen ze je zien als een waardevolle bron van informatie die hen helpt in het aankoopproces. En dit zorgt op zijn beurt dan ook weer voor meer terugkerende klanten.
3 . Het is mogelijk gepersonaliseerde marketing op te zetten
Zoals we al eerder zeiden wil je je publiek het gevoel geven dat ze belangrijk zijn voor je bedrijf. Ze willen niet gewoon een nummer zijn. Effectieve Online marketing creëert een aangepaste ervaring voor elke potentiële en bestaande klant die het best aansluit bij hun interesses en noden.
Mensen zullen om verschillende redenen naar je bedrijf zoeken, ieder op zoek naar hun eigen product of dienst. Door de ervaringen van deze potentiele klanten op je site en social media af te stemmen op hun interesses & noden wordt een betere ervaring voor hen gecreëerd.
De mogelijkheid om je marketingstrategie te personaliseren is de reden waarom internetmarketing zo belangrijk is voor je bedrijf. Het helpt een betere ervaring te bieden aan je publiek, waardoor ze sneller klant worden.
4. Het stelt je in staat om makkelijker kwalitatieve leads te bereiken
Een van de grootste hindernissen met traditionele reclame is het bereiken van geïnteresseerde mensen.
Wanneer je traditionele reclame gebruikt weet je niet hoeveel waardevolle leads je zal bereiken. Je advertenties verschijnen voor zowel potentiële als ongeïnteresseerde leads.
Internet of Online marketing is laat je toe enkel de mensen te bereiken die interesse hebben of kunnen hebben in je producten of diensten. Je kan gaan targetten op verschillende kenmerken waaronder demografische informatie, hobby’s, interesses, online gedrag en ook op zoektermen.
Effectieve internetmarketing helpt je de juiste leads op het juiste moment te bereiken.
5. Het verhoogt de zichtbaarheid van je bedrijf
Wanneer je wil dat mensen je producten of diensten gebruiken moet ze je bedrijf uiteraard kennen. Online marketing stelt je in staat je bedrijf snel en makkelijk aan honderden mensen te tonen waardoor je naam, logo & diensten en producten herkenbaar worden. Hierdoor zullen potentiële klanten sneller naar je op zoek gaan wanneer ze effectief op zoek gaan naar je producten of diensten.
Daarnaast kan je snel en makkelijk verschillende digitale marketingmethoden gebruiken om je publiek te bereiken en de zichtbaarheid van je merk te vergroten. Een paar strategieën zijn content marketing, social media marketing en zelfs videomarketing.
6. Het stelt je in staat makkelijk te multitasken
Online Marketing stelt je in staat meerdere campagnes tegelijk te voeren waardoor je heel snel en makkelijk een grotere groep potentiële klanten kan bereiken.
Ook kan je, als je je producten of diensten via je website aanbiedt meer klanten tegelijkertijd verwerken doordat de website of webshop alles voor je afhandelt waardoor je veel makkelijker en sneller kan groeien.
En last but not least…
7. Je concurrenten doen het ook
Als je wil blijven concurreren moet je je met je producten of diensten bevinden waar je potentiële klanten zich bevinden. En je kan zeker zijn dat je concurrentie zich hier ook bewust van is.